הכירו את שר השמחה של ישראל | ישראל היום


פצצת האנרגיה וכוכב הרדיו החרדי "קול ברמה", עמי מימון, שתכניתו היומית 'חידודון' עושה בית ספר לרייטינג לכל המתחרים

פורסם ב: 

קישור לכתבת מקור: http://www.israelhayom.co.il/article/444409


פרוז’קטור של אור

להתחיל לבדוק את תופעת עמי מימון זו חידה. חידה שאפילו המאזינים המנוסים של התוכנית ספק עם יצליחו לפתור אותה. כששאלתי אותו מאיפה נתחיל הוא אמר לי “יש פתגם שאומר: שכשיש פנס שדולק כל מי שצריך אור, מגיע אל הפנס ונדבק באור. זו המוטו שלי”. ואכן מימון הוא פרוז’קטור 5.000 וואט שמפיץ  אור לכל הסביבה שלו, והמאזינים נדבקים בהמוניהם למקלטים.

“ניגשה אלי אישה באחד האירועים שהייתי, אם לשבעה ילדים, שישה מהם עברו ניתוח להשתלת כליה. וסיפרה לי שכעת גם בנה השביעי זקוק להשתלה. הוא בן 40, אב לילדים, ולמרות שחשבו שאביו יוכל לתרום לו, התברר שסוגי הדם לא מתאימים והיא זקוקה בדחיפות לתורם. פתחתי את השידור עם הסיפור הכואב הזה ותוך מספר דקות פנו ארבעה מאזינים והביעו את רצונם לתרום. אנשים שאינם מכירים אותו ופעם ראשונה שמעו עליו. זה היה מרגש מאוד. מדהים. זה הכוח שיש לתכנית שלי”.

ואם גם אתם עומדים פעורי פה לנוכח גילויי הערבות ההדדית שעולה מתוך התכנית ‘חידודון’ של שדר הרדיו עמי מימון ברדיו “קול ברמה”, כנראה שגם לכם קשה לתאר לאן עוד אפשר להגיע. כי השמיים, במקרה זה, הם ממש לא הגבול. ברחוב החרדי מכנים את עמי מימון “דידי הררי של המגזר” החרדי-ספרדי, אך אם בודקים, גם ההשוואה הזו אינה מדייקת. “חידודון” מראה אבק בשעות השידור שלה לכל התכניות הכי פופולאריות בתחנות הרדיו ועוקפת אותה ברייטינג מבלי לאותת.

“חמיצר החרדי”

חמיצר החרדי

עמי מימון  (41) אב לשמונה ילדים, תושב בת ים, בעל מוח חריף, ניחן בכושר המצאה, דמיון ויצירתיות, ואי אפשר לפספס אותו. כולו פצצה של כריזמה מתפרצת, שמצליחה להבקיע מבעד לגלי האתר ולשטוף בהתלהבות רבבות רבות של מאזינים. תכננתם שנ”צ? תשכחו מזה. בין שתיים לארבע מידי יום אלה השעתיים בהן מימון בשיאו. מה הוא עושה בשעתיים האלה ברדיו? בשתי מילים – “עושה שמח”. מדובר בשעשועון רדיו מקורי, מצחיק, עם צדדים חינוכיים ומסרים חברתיים חיוביים. את הערבות ההדדית הזכרנו כבר בהתחלה, אבל זה לא נגמר בזה.

מימון מנצל את אחוזי ההאזנה הגבוהים שלו, במיוחד אצל צעירים ובני נוער, על מנת להרביץ בהם תורה בעזרת חידות תנ”כיות, המתובלות בבדיחות, סוג של חידות חמיצר שקשה לפתור. הוא מארח באולפן זמרים, הוא שר בעצמו, ומעלה לדיון שאלות וסוגיות תורניות ומדבר בהן כבקי וכמבין, אבל לא שוכח גם לחלק פרסים. הוא עושה זאת בנדיבות רבה, מתוך פיזור של שפע וחסד לכל עבר.עד כמה הוא פופולארי? אברכים קיבלו היתר מיוחד מרבניהם על מנת שיוכלו להאזין לתכניתו.

המקוריות שלו לא נעצרת באולפן ופורצת לרחובות, מה שמביא אותנו ל”בוסה למימון” – אוטובוס ההפתעות של רדיו “קול ברמה”. אוטובוס תיירים המסתובב בחוצות הערים החרדיות, אותו ממלא מימון בבני תורה ובני ישיבות, נוסע איתם תוך כדי שירה, ריקודים, חידודים ושמחה מכל הלב.

הצי של כלי הרכב עתירי המצוות כולל גם את לימוזינת הכסף. לימוזינה מפוארת איתה נסע מימון ברחובות וחילק כסף למאזינים. מי שזכה ועלה על מכונית הפאר מתבקש לענות על חידות ותשובות נכונות מזכות בשטרות. מימון מרבה לצאת מהתחנה ולפגוש את מאזיניו.  ב-18 לינואר הוא מתכוון לחלק פרס – מכונית – מתנת רשת תחנות הדלק “סבן”, השומרת שבת, כשהוא משדר מתחנת הדלק עצמה.

הפרס: סלפי עם מימון

תופעת עמי מימון, כי איך עוד נקרא למה שאנחנו עדים לו, לא החלה היום. כבר  שנים שהוא חורך את גלי האתר והתופעה רק הולכת ומקבלת מימדים עצומים ככל שהאיש הופך למוכר יותר ויותר. הוא כוכב רוק בכל המובנים שאנחנו מכירים. הוא מחזיק חשבון פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם ואם עניתם נכון על התשובה, תקבלו גם סלפי עם הכוכב.  “הרבי מלובביץ אמר שצריך לנצל כל מדיה אפשרית על מנת להפיץ את אור היהדות, והיום הרשתות האלה הם כלי עצום”.

סלפי איתו מבוקש כמו חתימה של שלמה ארצי. לא מזמן צייצה ג’ודי ניר מוזס בחשבון הטוויטר שלה בהתלהבות וסיפרה שהאזינה לתחנה לגמרי במקרה והיא מוקסמת.

אבל למרות כל המסופר כאן, את עוצמתו האמיתית של מימון אפשר לחוש בעיקר מחוץ לאולפן התחנה. זה קורה כשהוא מתבקש לערוך אירועים כדי ג’י מבוקש וכמנחה כנסים. החל מאירועים פרטיים, שמחות וחתונות ועד להתכנסויות ענק של הקהל החרדי-ספרדי, שהם מעריציו המושבעים וילכו איתו לכל מקום. בכל חתונה או אירוע שאליו הוא מגיע, מגיעים אליו המאזינים ומודים לו על התוכנית, זה יכול להיות רבנים גדולים (אגב רבנים, אצל עמי מימון אין חילוקים בין רבנים ספרדים או אשכנזים וללא השתייכות מפלגתית) ועד לפוליטיקאים ואישי ציבור שניגשים ללחוץ לו את היד. לא מזמן הנחה ביחד עם ירון אילן כנס בהיכל נוקיה, לכבוד הקמת בניין לרבי שמעון בר-יוחאי. בין השאר התארחו בכנס חברי הפרויקט של רביבו, שלומי שבת, חיים ישראל ובני אלבז. מימון הוא גנראטור של אירועים. הוא סוחף אחריו את הקהל לשיאים של התלהבות ואקסטאזה ומרים את האירוע בעוד כמה דרגות.

עמי מימון נולד בבת-ים בשנת תשל”ו (כך על פי חב”דפדיה. תרגום: 1975). הוריו, דוד ואידה, התקרבו לחסידות חב”ד ושלחו אותו ללמוד בתלמוד תורה חב”די. בגיל 18 התחתן עם אשתו טלי, ולשניים נולדו שמונה ילדים. “כל האנרגיה שלי היא מאשתי טלי”, אומר מימון, ” כל הילדים שלי למדו ולומדים בישיבות חב”ד ומתחנכים במוסדות החסידות. שני בנים שלי התגייסו לאחרונה לשירות בצה”ל. האחד משרת בחיל קרבי ביחידת כפיר והשני תומך לחימה. הנחת מהילדים זה המתנה הגדולה שאפשר לקבל, שכולם הולכים בדרכי השם והתורה”.

המוח שמאחורי הריאליטי חרדי

תחנת הרדיו החרדית “קול ברמה” המשדרת בתדרים 92.1 ו 104.3 ו 105.7   נלחמת בימים אלה על עצמאותה ועל שידוריה. גורמים פוליטיים מפעילים לחצים כבדים על מפרסמים ודמויות חשובות במגזר שמנסים לדחוק את הצלחתה. אך למרות הכל הנהלת הרדיו בניהולו של אריאל דרעי מנכ”ל התחנה, מפתיעים כל פעם מחדש באחוזי האזנה מרשימים. השדרן החרדי הבכיר מוטי לביא שזיהה את הכישרון המליץ למנכ”ל אריאל דרעי, ומינה את מימון לעורך התוכן הקל בתחנה.  ברדיו חרדי ספרדי, כבר יודעים שהתכנית של מימון היא מכרה זהב לפרסומות ושהמפרסמים הגדולים מעדיפים ככל האפשר להשתחל ל”חידודון”.

למרות היריבות בין התחנות השונות במגזר, עמי מימון נכנס ויוצא מבתיהם של גדולי הרבנים מכל המגזרים, בהם הם מודים לו על כך שהוא מוקיר את לימודם של בני הישיבות ומעודד אותם להצלחה. הוא בורח ממחלוקות ומשתדל להיות תמיד הגורם המשמח והמפשר בין הניצים.

הוא גם חתום על שורה של תקדימים במגזר. תוכניות ריאליטי של תחרויות שירה ופיוט, “חידון ההלכה העולמי” הם פרי מוחו המבריק, הגרלה על רכב במתנה, ריהוט שלם של כל הבית לפני חג הפסח הם רק רשימה קטנה ממהלכים שהוא הוביל בתחנה.

“המאזינים היו בהלם”

אחד האירועים שנחרטו בלב מאזיניו היה כאשר יום לאחר שקם משבעה הוא חזר לשדר. בנו יהודה-שמואל ז”ל (13), נפטר ממחלה קשה אך למרות העצב הנורא הוא פתח מיקרופון וחזר לשדר. “אני מודה לאלוקים על הבן הזה שניתן לי”, אומר מימון, “שבוע לפני שנפטר חגגנו לו בר מצווה. הוא היה מתנה בשבילנו ואנחנו היינו מתנה בשבילו. הוא מעולם לא דיבר, אבל פיתחנו בינינו שפה מיוחדת שרק המשפחה הבינה – שפת העיניים. דרך זה הוא ידע לבקש, לשאול ולקבל אהבה שרק מי שיש לו ילד כזה יודע את המשמעות והזכות הגדולה”.

ההלם שאחז במאזינים היה גדול אך מימון לא היה מוכן לוותר על המצווה לשמח את עם ישראל ולהרבות מצוות ומעשים טובים.
ההלם שאחז במאזינים היה גדול אך מימון לא היה מוכן לוותר על המצווה לשמח את עם ישראל ולהרבות מצוות ומעשים טובים.

ואכן מעשים טובים הוא שמו השני של עמי מימון. ביום חמישי הוא מקדיש בתכנית פינה מיוחדת למעשים טובים – פינת החסד. אנשים מבקשים בקשות, שואלים משאלות ומשוועים לעזרתו של מימון ומקבלים אותה. “באחד הימים עלה לשידור עולה מחבר העמים מאשקלון”, מספר מימון, “הוא אמר שהוא מעוניין להניח תפילין אבל אין לו כסף לקנות אותם. עוד באותו יום הגיע אליו הנהג של שלומי שבת עם תפילין שקנה לו והעניק לו אותם בעילום שם”.

שדרן ביום, די ג’י ומנחה אירועים בלילה

על כישרונו לסחוף אנשים הוא מספר: “כוח השינוע שלי להזיז אנשים הוא הזוי והגיע לידי ביטוי בכמה הזדמנויות. אחת מהם שזכורה לי היטב, כשהפניתי את הלקוחות לחנות רהיטים מסוימת, למרות שהיא הייתה קטנה ונמצאת במקום לא נוח כל כך, הנהירה לשם הייתה אדירה… רק לציין, שממולם נמצאת חנות של אחת הרשתות הגדולות בתחום… המאזינים שלי הם מכל שכבות האוכלוסייה – חילוניים, מסורתיים וחרדים. אני מקפיד לשמור על המאזינים ולא לדבר על נושאים שישרפו לילדים את האוזניים. לא נשמיע בתכנית כל שיר. לא יהיו שירים על אלכוהול או כל תוכן לא חינוכי אחר”.

הפעם היחידה שהצלחתי להוציא את מימון משלותו, הייתה כששאלתי אם יש לו חילונים מאזינים? “מה זה הסטיגמות האלה? אין כזה דבר יהודי חילוני. תבין. כל יהודי הוא לב של זהב ומלא מצוות כרימון, איך אפשר להגיד על יהודי ‘חילוני’ שהוא חול? זה אחים שלי, וחלק גדול מהמאזינים הקבועים של התכנית. אני פועל לקרוב לבבות ואהבת ישראל. אוהב את כולם”.

כששאלתי אותו מהו סוד ההצלחה שלו “תרשום” הורה לי מימון “מי שמוכר תוכן אמיתי יחד עם שמחה ואהבת ישראל מצליח. אצלי בשידור כל מגזר וכל יהודי מרגיש חלק, כי יש לו ביטוי. כיון שהתחנכתי במוסדות של חב”ד אני יודע שהדרך היא להוסיף באור שדוחה את החושך. את התוכנית שלי אני חותם כבר שש שנים עם המשפט שהוא המוטו בשבילי: שווה לרדת לעולם הזה ולחיות 70 שנה רק בשביל לעשות טובה ליהודי”.

20170116094422-1024x680

עד כמה תופעת מימון היא חוצת מגזרים תעיד העובדה שבעיתון “מעריב” הקדישו לו כתבה נרחבת וגם ב”מאקו” הוא זכה לכתבת פרופיל ענקית. אתר חב”ד אינפו זיכה אותו במשך שלוש שנים בין “עשרת המשפיעים של השנה” לצד בכירי החסידות. “הרבי מלובביץ’ אמר שצריך לקרב כל יהודי בכל דרך אפשרית”, אומר מימון, “ומי שיוצא לעולם כדי להשפיע, לעולם לא יכול להיות מושפע. אפשר לנצל כל מדיה כדי לקרב כל יהודי לדת”.

השארת תגובה